Forbrukerrådet , hallooo...

Hos andre instanser som banker, forsikring, andre private bedrifter og til med kommuner kommer det etter maks 5 minutter en melding med tilbud om at de kan ringe tilbake, med forsikringer om at jeg ikke mister min plass i køen, skriver Arild Nordahl.

Hos andre instanser som banker, forsikring, andre private bedrifter og til med kommuner kommer det etter maks 5 minutter en melding med tilbud om at de kan ringe tilbake, med forsikringer om at jeg ikke mister min plass i køen, skriver Arild Nordahl. Foto:

Av
DEL

LeserbrevDette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Jeg fikk ikke aktivert kontaktskjemaet på nettsidene til Forbrukerrådet. Muligheten dukket opp, med en stor pil under, men denne linken var ikke mulig å åpne.

Når jeg forsøker å ringe, forbauser det meg at nettopp Forbrukerrådet allerede i starten advarer og ønsker å få deg til å legge på. For de opplyser (nesten triumferende (?)) at ventetiden i alle fall blir på 30 minutter. Stikk den! Et klart signal om at vi ikke bør plage saksbehandlende slik at de er nødt til å snakke med kundene.

Etter to minutter kommer en melding om at du har plass nummer (skurr) køen, altså ingen info om hvordan man ligger an. Er det 20, 50 eller 60 foran? 100 kanskje

Minuttene går, det monotone ringesignalet fortsetter, i 5 minutter, 10 minutter uten at noe skjer.

Hos andre instanser som banker, forsikring, andre private bedrifter og til med kommuner kommer det etter maks 5 minutter en melding med tilbud om at de kan ringe tilbake, med forsikringer om at jeg ikke mister min plass i køen.

Tipper at dette en "rettighet" som Forbrukerrådet har kjempet fram, men tar de i tilfelle konsekvensene av dette? Virker ikke sånn, for telefonen fortsetter å ringe, det har nå gått 15 minutter og jeg gidder snart ikke mer. Etter ytterligere 10 minutter gir jeg opp og konstaterer at det var Forbrukerrådet som vant denne saken.

Selvfølgelig finnes det en mengde valgmuligheter på sidene til Forbrukerrådet, men når disse ikke passer, hadde det vært greit å få kontakt, på mail eller telefon. For veiledning.

Det virker å være vanskelig.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken